Qui som

Fundació la Bastida

Som una fundació que neix amb el Cooperativisme i l’Economia Social i Solidària al nostre ADN.

Impulsem el model Cooperatiu i l’Economia Social i Solidària com a alternativa al capitalisme en la manera de produir i organitzar-se, i com a eina de transformació social.

Història

Després de més de 40 anys de trajectòria, hem transformat la Cooperativa de Construcciones Baix Llobregat en Fundació La Bastida.

La Cooperativa es va crear al 1980 per a oferir una alternativa a un mercat immobiliari especulatiu que ha provocat que l’accés a l’habitatge sigui un dels principals problemes per a poder tenir una vida digna i ha empès a milers de persones a una situació de desemparament i vulnerabilitat.

La Cooperativa va actuar com a defensora del cooperativisme com alternativa a l’especulació i l’explotació capitalista.
El seu objectiu era promoure la participació de les persones membres, l’ocupació estable i digna, la innovació, l’arrelament en el territori i el desenvolupament local.

La Cooperativa va ajudar a projectes amb un fort compromís de transformació social a través de donacions econòmiques a organitzacions com: Setem Catalunya, No Name Kitchen, Open Arms, La Comunal, Fundació La Dinamo, Fundació Acció Solidària Contra l’Atur, Fundació Família i Benestar Social, Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya.

Després d’aquests anys de trajectòria, i amb la motivació de continuar amb el desenvolupament dels principis de la Cooperativa i la seva vinculació amb Cornellà i el Baix Llobregat vam decidir constituir Fundació La Bastida.

És per això que veiem la necessitat d’impulsar una transformació social que superi el model capitalista actual.

A Fundació la Bastida caminem cap a les relacions basades en:

• La distribució equitativa i sostenible dels recursos.
  • El respecte al medi ambient i la no depredació de recursos naturals.
  • L’empoderament social, polític i econòmic de persones i col·lectius.
  • La justícia social.
  • La igualtat de gènere i la lluita contra el patriarcat.

Missió

Fomentar el cooperativisme i l’economia social i solidària, a través de la formació, de l’assessorament i l’impuls d’aquelles iniciatives que desenvolupin una activitat econòmica sota criteris de democràcia, compromís social, igualtat de gènere i respecte pel medi ambient, aconseguint amb això una transformació social del territori.

Visió

• Fomentar el cooperativisme i l’economia social i solidària com a alternativa real al sistema capitalista.
  • Impulsar iniciatives que es regeixin per criteris de cooperativisme i economia social i solidària, i ajudar-les a fer realitat els seus projectes i d’aquesta manera contribuir a una transformació social.
  • Ser una entitat de referència per a les organitzacions del sector de les cooperatives i l’economia social i solidària.

Valors

Els valors que guien la nostra Fundació són:

• Cooperació: creiem en el treball en equip i a col·laborar amb altres organitzacions perquè això enriqueix i potència la labor de totes en benefici de la societat.
  • Professionalitat: compromeses amb la qualitat, la millora contínua i l’eficàcia del nostre treball.
  • Integritat: aspirem als més alts nivells d’honestedat, a no abandonar el nostre esperit crític i a actuar sempre pensant en el nostre compromís de transformació social i millora de vida de les persones.
  • Independència: vetllem per la nostra plena autonomia institucional i decisòria respecte qualsevol altra instància pública o privada.
  • Sostenibilitat: estem convençudes que és essencial que el desenvolupament i benestar de la societat es produeixi en equilibri i amb respecte i protecció del mitjà cultural, social i natural.
  • Feminisme: compromesos amb els valors del feminisme i els drets de les dones, conscients que la igualtat és un element per al desenvolupament de la qualitat social i democràtica que construirà una societat més equilibrada i més justa per a totes.